24.11.2010

Hjelp!

Ja, det var akkurat det eg tenkte når eg kom heim i dag. Eg hadde sett Freya i buret og ho var aleine heime. Eg sat i underetasjen og studerte og så gjekk eg ein liten tur på butikken, og ho var heilt roleg. Men når eg låste opp ytterdøra kom det springande ei glad jente med ein svært så logrande hale..... Uff, ja ho hadde altså fått opp buret! Korleis dette har skjedd veit eg ikkje, men ho har nok rikla med det slik at det har gått opp....ingenting tyder på herjing el noko, og det kan jo hende eg ikkje sette det heilt på plass. No er dette eit europrisbur, men det ser no greitt ut då...? Til saman var ho i buret i omlag tre timar, noko ho har vore før. Men får følgje ekstra godt med før vi evt får fiksa ein litt lenger låsepinne. Sjølv virka ho veldig så fornøgd!

Ellers har ho lært å sitje å gi labb! Det er så artig får no kjem ho med lappen ofte i håp om å få noko....

7 kommentarer:

  1. En liten hundini dette her altså!! Haha..Når jeg hadde Ask som liten så hadde jeg hengelås på buret! Han åpna det uansett!!

    Flinke jenta som kan gi labb å sitte allerede! Film film film Janne!! jeg vil se ;)

    SvarSlett
  2. Nå er jo islendere veldig smart, så det er nok sikkert ikke bare jeg som IKKE er overrasket ;-)
    Da Ask kom til oss prøvde vi også å ha han i bur mens vi var på jobb. Dette var et av disse svarte stålbura som man bla. får kjøpt på dyrebutikken. Det tok han vel 2 dager før han hadde klart å demontere stålrørene slik at han kom seg ut. Hullet var på størrelse med at ei katt kunne komme seg ut, og Ask var jo en voksen hund. Vi prøvde å fikse det, men akkurat det samme hadde skjedd dagen etter. Ask ble undersøkt fra topp til tå, men ikke en skramme etter å ha krøpet ut av dette lille hullet. Det var for oss et stort mysterium hvordan han hadde klart å komme seg ut uten så mye som et spor. Absolutt ingenting, ikke engang en liten pelsdott var etterlatt. Så da ga vi opp å bruke buret :-) Etter det fikk han tilnavnet Lille-Houdini. :-)

    SvarSlett
  3. Jaså, Marianne, så Ask var vant til å dirke opp hengelåser.? Ja, det forklarer jo saken ;-D Ikke rart han kom seg ut da.... he, he...

    SvarSlett
  4. Ups, glemte jeg å nevne det kanskje?? Jepp, han var utroligt smart!! En gang fant jeg han på yttersiden av buret, med låsen igjen!! Slå den du!! Nei de islenderene er smartere en man tror!

    SvarSlett
  5. Hahaha...så herlig! Det har jeg faktisk aldri opplevd med mine to - takk og lov for det!

    SvarSlett
  6. Om ikke de går gjennom buret låst, bruker Draumur en annen taktikk: Han er hjemme hos mamma og pappa noen dager, og gjett hvem som har brukt sjarmen for å slippe å ligge i buret om natta :-) I natt lå han på ryggen midt i dobbeltsenga mellom mamma og pappa... Hmm, blir nok en kjekk kar å få hjem i morgen..

    SvarSlett
  7. Herlige islendinger, jeg må le av smartingene :o)

    SvarSlett